17:47 У РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ | |
ДЕТАЛЬНО ПРО АКТУАЛЬНЕ Голова райдержадміністрації Віталій Кіян провів апаратну нараду, в якій взяли участь керівники підприємств, установ, організацій району та структурних підрозділів РДА, а також селищний, сільські голови, голова та заступник голови районної ради. На розгляд було винесено такі питання: про стан роботи щодо призначення населенню району субсидій на житлово-комунальні послуги та компенсаційних виплат у зв'язку з підвищенням цін і тарифів на житлово-комунальні послуги; про реалізацію Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки". ПРО СУБСИДІЇ І ПЛАТІЖКИ З МІНУСОМ З першого питання доповідала Ольга Буряк, за-ступник начальника управління соціального захисту населення районної державної адміністрації. За інформацією Ольги Миколаївни протягом 10 місяців 2015 року нараховано субсидій на загальну суму 7615,3 тис.грн., в той час як кошторисом на 2015 рік на Борівський район виділено 18 млн. 644 тис. грн. Субсидію на придбання твердого палива та скрапленого газу за 10 місяців призначено 401сім'ї на суму 640,183 тис.грн., ви-плачено 236 сім'ям на суму 395,211 тис.грн. Заборгованість за вересень-жовтень становить 244,972 тис.грн.165 сім'ям. В опалювальний період 2014-2015 року субсидією на житлово-комунальні послуги користувалась 1571 сім'я. З 1 травня 2015 року та станом на 23 листопада до управління за новим порядком з заявами звернулось 4062 сім'ї. З них призначено субсидію 3957 сім'ям (97,6%), в тому числі 2386 сім'ям, які звернулись вперше та 1571 сім'ї, що користувались субсидією в попередній опалювальний період (нараховано автоматично). Згідно розпорядження голови районної державної адміністрації працює комісія по розгляду спірних питань при призначенні всіх видів соціальних допомог. Протягом 10 місяців цього року проведено 12 засідань комісії, розглянуто 1039 звернень, 1023 із них задоволено. 16 сім'ям відмовлено, в тому числі 3 сім'ям у зв'язку з купівлею на суму, що перевищує 50 тис грн. та 13 сім'ям у зв'язку з відсутністю підтвердження фактичного проживання. ФОРМУЛА НАРАХУВАННЯ СУБСИДІЙ Ольга Миколаївна детально роз'яснила, як здійснюється нарахування субсидій. Для кожної сім'ї індивідуально розраховується відсоток (%) сплати за наступною формулою: сума середньомісячного доходу сім'ї ділиться на кількість зареєстрованих членів сім'ї, отримана цифра ділиться на 1330 (встановлений середній прожитковий мінімум), ділиться на 2 і множиться на 15. В результаті отримуємо %, який сім'я має можливість сплачувати сама. Далі середньомісячний дохід сім'ї треба помножити на цей % і отримаємо суму обов'язкової плати. Після отримання населенням платіжних квитанцій за жовтень виникло багато запитань у зв'язку з тим, що у більшості абонентів вони з мінусом, тобто людям не треба нічого сплачувати за спожиті у минулому місяці послуги. Такого раніше не було, то ж споживачі з тривогою ставляться до цієї ситуації. ЯКЩО ПЛАТІЖКА З МІНУСОМ - НІЧОГО СПЛАЧУВАТИ НЕ ПОТРІБНО! Ольга Буряк пояснила, що до 1 жовтня розрахунок на оплату за спожиті послуги здійснювався по факту споживання тепла, газу, води, електроенергії, тепер же діє соціальна норма. - Тоді теж були норми, але в розрахунках ми керувалися показниками фактичного споживання. Тепер показники фактичного споживання з наших розрахунків прибрали. Мінімальні соціальні норми затверджені Постановою № 409, і з 3 листопада вони змінилися у бік збільшення. Згідно цих норм зараз і здійснюється розрахунок. Якщо норма більша, ніж фактично сім'я змогла спожити за місяць, то квитанція на оплату за спожиту послугу буде з мінусом. Тобто, якщо Ви отримали таку квитанцію, значить Вам дійсно нічого сплачувати не потрібно. Є сума обов'язкового платежу і сума субсидії, але також є факт споживання, який менший за норму. Тому платіжний документ ми отримуємо з мінусом. Той залишок норми, який Ви не використали у цьому місяці, нікуди не дівається, а переходе в інший місяць, тобто йде накопичування, - розповіла Ольга Миколаївна. Заступник голови РДА Сергій Шутько додав, що зараз на рівні держави почалися розмови щодо завищених норм, які не спонукають до економії. Можливо, вони будуть переглянуті і зменшені, але це поки що лише чутки. Якщо ж все-таки колись зміни й будуть внесені, споживачам боятися нічого, адже Постанова не має зворотної дії, тобто нікому нічого доплачувати по нових розрахунках за ці місяці не доведеться. ДЕКОМУНІЗАЦІЯ Доповідач Сергій Шутько, заступник голови районної державної адміністрації, нагадав присутнім, що 21 травня поточного року вступив в дію Закон України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режимів та заборону пропаганди їхньої символіки", який передбачає демонтаж пам'ятників, зображень та інших символів тоталітаризму, а також перейменування вулиць, площ та інших об'єктів топоніміки. Сергій Павлович наголосив, що закони, прийняті Верховною Радою України, є обов'язковими для виконання в нашій державі. І особливу відповідальність за дотримання і реалізацію цих законів несуть посадові особи місцевого самоврядування та виконавчої влади. Для реалізації декомунізаційного закону в місті Харків створена спеціальна комісія, якою розроблені методичні рекомендації по реалізації цього закону в Харкові і Харківській області. Відповідно до цих рекомендацій у Борівському районі підлягають перейменуванню села Пролетарське і Червоний Став, а також ряд вулиць, такі як Радянська, Леніна, Щорса, Чапаєва та інші. Найбільше перейменувань доведеться зробити Борівській селищній раді - це близько 10 вулиць разом з провулками. Та є й такі сільради, де перейменовувати нічого. За інформацією селищного голови Олександра Тертишного, депутати селищної ради попереднього скликання прийняли рішення розробити план переобладнання центральної площі селища, затвердили відповідне положення. Тепер депутати нового скликання будуть продовжувати цю роботу, до якої планують залучити школярів, громадськість селища. ЕТАПИ ДЕКОМУНІЗАЦІЇ Реалізація закону про декомунізацію передбачає декілька етапів. Протягом перших 6 місяців після вступу закону в дію селищна, сільські ради повинні були провести громадські слухання і визначити ті суб'єкти, які підпадають під дію цього закону, тобто потребують перейменування. Термін реалізації І етапу сплинув 21 листопада. Громадські слухання деякі органи місцевого самоврядування провели, але до реальних дій діло не дійшло. ІІ етап, який триватиме до 21 лютого, передбачає, що відповідні заходи будуть здійснені розпорядженням селищного, сільського голови за результатами проведених громадських слухань. Тут треба розуміти, що на громадських слуханнях громада вносить пропозиції щодо нових назв, а не стосовно того перейменовувати чи ні, адже це питання вже вирішене Верховною Радою України. Якщо ж голова займається саботажем, право очистити населений пункт від символів комунізму передається голові обласної державної адміністрації. Голова ОДА має завершити декомунізацію в області за три місяці, а методичну допомогу йому надасть Український інститут національної пам'яті. Якщо ж закон не виконає і керівник області, то це має протягом трьох місяців зробити Кабінет Міністрів. Знову ж таки, з урахуванням рекомендацій інституту національної пам'яті, науковців та громадськості. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА САБОТАЖ Встановлена відповідальність за порушення законодавства. Відмова посадовою особою виконувати закон може трактуватися як пропаганда кому-ністичної символіки у назвах вулиць та пам'ятниках. Таким чином, селищний голова, наприклад, може отримати до 5 років ув'язнення за відмову від декомунізації. ДОДАТКОВИХ ВИТРАТ НЕ БУДЕ! Піднімалося також питання щодо додаткових витрат на переоформлення документів, яких можуть зазнати громадяни у зв'язку із зміною топонімічних назв. Щодо зміни документів Сергій Павлович пояснив, що реєстрацію місця проживання спеці-ально змінювати не треба; документи, які засвідчують право власності фізичних або юридичних осіб на об'єкти нерухомого майна залишаються чинними; законодавством не передбачено граничних строків зміни юридичної адреси, тому такі зміни можуть бути внесені разом з іншими до установчих документів. Стосовно фізичних осіб - відповідні зміни будуть вноситися лише при оформленні документів, пов'язаних з правонаступництвом, купівлею-продажем нерухомого майна тощо. Додаткових витрат потребують лише виготовлення та встановлення нових табличок з назвою та нових дорожніх знаків з покажчиками назви. Підготувала Оксана ДУДНИК.
| |
|
Всього коментарів: 1 | |
| |