13:46 РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ | |
Реформування системи примусового виконання рішень В рамках реформування системи примусового виконання рішень розроблені законопроекти, які передбачають запровадження в Україні змішаної системи державних та приватних виконавців – моделі, притаманної більшості європейських країн. Так, законопроект «Про державну виконавчу службу і приватних виконавців» встановлюватиме правові засади діяльності органів виконавчої служби, порядок набуття професії приватних виконавців, проходження ними іспиту, отримання ліцензії, порядок контролю та створення самоврядного органу приватних виконавців. Проект нової редакції Закону «Про виконавче провадження» передбачає відкриту процедуру виконавчого провадження, автоматизацію усіх процесів, повну електронну взаємодію з усіма органами державної влади. Також пропонується встановлення максимально стислих строків для вчинення виконавчих дій. Ці законопроекти дозволять забезпечити максимально ефективне, швидке, повне виконання рішень, зменшити навантаження на державний бюджет шляхом скорочення органів державної виконавчої служби та передачі функцій приватним виконавцям. Запропоновані зміни дадуть змогу зекономити кошти державного бюджету, які йшли на фінансування органів ДВС. Крім того, зростуть доходи держбюджету за рахунок реалізації майна приватними виконавцями на електронних торгах в СЕТАМ та завдяки збільшенню надходжень від виконавчого збору. Перевагами для громадян є те, що у них буде право вибору, до кого звертатися. Також це позитивно відіб’ється на скороченні термінів виконання судових рішень і ефективності виконавчого провадження. Всі необхідні процедури із запровадження змішаної системи мають бути завершені вже до кінця поточного року. Приватним виконавцем може стати будь-яка особа, яка має 2 роки юридичного стажу, пройшла профільне стажування та відповідне навчання або особа, яка має 1 рік стажу роботи державним виконавцем, нотаріусом, адвокатом чи арбітражним керуючим і пройшла необхідне навчання. Особливостями діяльності приватного виконавця, які передбачені законопроектом, є обов’язкове страхування відповідальності, обов’язковість членства в Національній палаті приватних виконавців. Національна палата приватних виконавців займатиметься кваліфікацією своїх членів, здійснюватиме дисциплінарний нагляд за їх роботою, захищатиме права виконавців та розробить кодекс етики приватного виконавця. Водночас, законами передбачене створення відкритого реєстру боржників та його інтеграція з іншими реєстрами, а також запровадження електронного документообігу. Між тим, на першому етапі реформи, держава встановлює обмеження за окремими категоріями проваджень. Поки що виключно за державними спеціалістами залишаться судові справи, в яких боржником є держава, державні органи влади та самоврядування, підприємства та установи, в яких держава володіє щонайменше 25% акцій. Також лише державні виконавці працюватимуть з судовими рішеннями, в яких стягувачем є держава. Не дозволять приватним виконавцям на першому етапі займатися відчуженням державного чи комунального майна, а також вселяти та виселяти громадян. Начальник відділу державної виконавчої служби Борівського районного управління юстиції Харківської області Калюга А.О. | |
|
Всього коментарів: 0 | |