Головна » 2015 » Січень » 22 » "ГАРЯЧІ" ПИТАННЯ НА "ГАРЯЧІЙ ЛІНІЇ"
09:49
"ГАРЯЧІ" ПИТАННЯ НА "ГАРЯЧІЙ ЛІНІЇ"

Під час «гарячої лінії» з головою РДА в приміщенні редакції газети «Трудова слава» від мешканця смт Борова надійшов телефонний дзвінок з дуже актуальним запитанням:

- З екрану телебачення постійно чую, що проросійські сепаратисти зі східних областей країни вимагають федеративного шляху розвитку України. А що це значить, кому це вигідно? Який, на Ваш погляд, Віталію Олексійовичу, Україна повинна обрати шлях свого розвитку?         

 Відповідь В.О.Кіяна:

 Федерація – це форма державного устрою, у якій частини федеративної держави є державними утвореннями та володіють певною політичною самостійністю (суб’єкти федерації можуть мати власну, але узгоджену з федеральною конституцію, власні органи влади, систему законодавчих, виконавчих і судових органів).

Ці утворення формально не володіють суверенітетом, правом односторон-нього виходу з федерації й самостійної участі в міжнародних відносинах. Приклади таких федеративних держав: Австрія, ФРН, ОАЕ, США. Федерацію треба відрізняти від конфедерації, що являє собою міжнародно-правовий союз суверенних держав, наприклад Європейський Союз.

Федералізація – це процес об’єднання незалежних суб’єктів (земель, штатів, регіонів) у федерацію і створення надсуб’єктних органів управління.

Слід зазначити, що коли говорять про Україну, то фактично мається на увазі цілком протилежне – перетворення унітарної держави у федеративну шляхом зміни Конституції та проведення відповідних законодавчих реформ. Згідно з Конституцією Україна – унітарна держава. До її складу входять 24 області, два міста республіканського значення – Київ і Севастополь, Автономна Республіка Крим (останні два є тимчасово окупованими Російською Федерацією територіями). Унітарний статус України закріплено статтею 2 Розділу I Конституції України.

Сьогодні поняття «федералізація» використовують лише для прикриття сепаратизму, намірів розхитати, розвалити державу. В українському суспільстві немає реальних прихильників федерального устрою. Коли відстоюють такий устрій, то мають на увазі зовсім інше. За федералізацію виступають або окремі «лідери» самопроголошених територій, щоб забезпечити собі владні повноваження, а також уникнути відповідальності за злочини, або підтримувані Росією антиукраїнські, антидержавницькі сили. Нині у світі за федералізацію України виступають переважно російські політики та підконтрольні їм засоби масової інформації.

Сучасна Україна, як і будь-яка інша держава світу, не є однорідним національно-державним утворенням. Проте федералізація (тобто перетворення унітарної держави на федеративну) навіть теоретично не може вирішити культурні, мовні, релігійні, етнографічні, національні питання. Навпаки - через зовнішнє «підігрівання» слугувала б основою для поглиблення розколу та ослаблення держави. До того ж, федералізація призвела б до ще більшого зубожіння українців, адже територіальним громадам довелося б своїми податками фінансувати не один центр, а відразу кілька. Та навіть якби не цей аргумент, ідея федералізації абсолютно неприйнятна для України.

 Моє бачення розвитку України – це унітарна держава з розширеним переліком делегованих повноважень регіонам, що має сприяти підвищенню рівня життя громадян, політичній стабілізації в країні, консолідації суспільства та розвиненню почуття єдності між усіма українцями. А для цього необхідно провести в Україні децентралізацію влади та розширити права місцевого самоврядування.

Під час «Гарячої лінії» до голови РДА звернулися також жителі с.Вище Солоне. Солоненців хвилювало два питання: проблеми з водопостачанням в селі та стан розрахунків за паї, точніше повна відсутність першого і другого. Дані питання взяті на контроль і зараз ведеться активна робота щодо їх вирішення. 

Переглядів: 143 | Додав: trudovaslava | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar