Головна » 2015 » Жовтень » 16 » Борівські тренди передвиборної агітації
16:45
Борівські тренди передвиборної агітації

- Нарешті!!!! Дякуючи кандидату в депутати N  сьогодні над Боровою зійшло сонце!

- Голосуватиму тільки за N і всі мої знайомі теж! Бо тільки з кандидатом в депутати N над Боровою буде кожен день сяяти сонце! N - наш кандидат!

Борівчани у соцмережі фейсбук.

Наближаються місцеві вибори. І чим ближче день голосування, тим більше загострення пристрастей навколо передвиборної агітації, яка переслідує наших виборців на кожному кроці, навіть у такому маленькому містечку як Борова. Загалом, нічого нового у цьому процесі не з'явилося, але подекуди всім відомі методи втрачають межі розумного і набирають своїм розмахом та наполегливістю скоріше загрозливих форм, ніж привабливих. Борівчани, які мають почуття гумору, вже висміюють це в соцмережах.

Популізмом по популізму

або обіцяну обіцянку обіцяю переобіцяти

Газети, брошури, буклети, білборди…  У поштових скриньках, на вулицях, в дверях і в заборах, у під'їздах і партійних палатках…  Розносять, роздають, розсилають, вручають, наклеюють і встановлюють. І скрізь: відновимо мир, знизимо тарифи, зменшимо пен-сійний вік, здолаємо корупцію і олігархів, побудуємо нову державу, повернемо все народу і т.д. і т.п. Наш народ звичайно звик до подібних обіцянок на кожних виборах, але ж на місцевих такі гасла виглядають як мінімум дивно. Складається враження, що полі-тичні партії переплутали місцеві вибори з парламентськими. А якщо ще й проаналізувати хто саме і що саме обіцяє, взагалі виникає якийсь, м'яко кажучи, когнітивний дисонанс.

"Повернути все народу" і побудувати "нову державу" обіцяє «стара-нова» політична сила, яка колись під гаслом "земля селянам" забрала не лише землю у тих самих селян, а й худобу, інвентар, продукти харчування і виморила ледь не цілий народ голодом.

Обіцяють мир вже сьогодні і звинувачують сьогоднішню владу у війні в основному ті, хто на початку минулого року "відчиняв двері" в нашу країну "русскому міру" і від страху втратити владу і капітали привів війну в наш спільний дім.

Знизити пенсійний вік обіцяють ті, хто його підняв, а корупцію і олігархів "долають" зазвичай корупціонери і олігархи. Особливо, якщо зважити на об'єми передвиборної агітації і витрачені на неї кошти цими "борцями", одразу напрошуються висновки про кревно зароблені гривні і аскетичний спосіб життя…

На Борівщині є люди, які з початку 2014 року займаються волонтерством, допомагають нашим захисникам, що служать в зоні АТО, їхнім сім'ям, переселенцям… Та, як на диво, у списках волонтерської партії їхніх прізвищ немає…

Тож, як то кажуть, "не все то золото, що блищить".

Купи-продай або "кому ще гречки?"

Давно перевірений спосіб. На пересічного споживача діє майже безпрограшно, адже римляни ще в далеку давнину стверджували - "толпа жаждєт хлєба і зрєліщ". Головна мотивація такої угоди з боку виборця: "Він мені хоч щось дав, а інший - нічого". Хоча тут варто було б замислитись, а де ж він все це взяв, щоб з такою щедрістю роздавати..? І чи не тому зараз такий щедрий, щоб потім, скориставшись твоїм голосом, ще більше взяти? Тим більше, що обв`язок депутата чи голови не роздавати харчі, а працювати так, щоб люди могли достойно заробляти. 

Закон України "Про місцеві вибори", розділ 8, ст.60, п.4: Забороняється проводити передвиборну агітацію, що супроводжується наданням виборцям грошей чи безоплатно або на пільгових умовах цінних паперів, кредитів, лотерейних білетів, товарів (крім товарів, що містять візуальні зображення назви, символіки, прапора місцевої організації партії, яка є суб'єктом виборчого процесу, політичної партії, місцева організація якої є суб'єктом виборчого процесу, або інших агітаційних матері-алів, за умови, що вартість таких товарів не перевищує 5 відсотків розміру мінімальної заробітної плати (69 грн)) та інших матеріальних цінностей або робіт чи послуг.

Мова ворожнечі

або «всі погані, я хороший»

Мова ворожнечі (англ. hate speech — букв. «мова ненависті») — систематичне застосування промов, які агресивно спрямовані щодо людини або групи осіб за  знакою раси, релігії, статі, переконань, походження тощо.

Технологія мови ворожнечі: протиставлення «свого” та “чужого”; стереотипне мислення; вибірковий підбір інформації; дезінформація;трансформація образів; використання негативно-оціночних одиниць, негативного контексту...

Подібними технологіями у своїх агітаційних матеріалах користується багато політичних сил. Особливо ті, які знаходяться в опозиції до влади. Тут треба вміти розрізняти об`єктивну критику і мову ворожнечі і самим робити адекватні висновки.

Зробіть свій вибір

Під таким агітаційним напором і з такою кількістю політичних партій, що повиростали перед виборам як гриби і в такому ж темпі після виборів зникнуть, досить важко зробити правильний вибір. Та все ж є в цій ситуації і момент, який цей самий вибір полегшує. Ці вибори - місцеві і балотуються на них місцеві кандидати, більшість з яких знайомі виборцям набагато ближче, ніж самі партії. Тому й обирати на місцевому рівні треба саме людей, а не партію. Уважно читайте прізвища і ставте галочку біля того, якому найбільше довіряєте.

Саття 54, розділ VIІІ Закону Україну "Про місцеві вибори": Передвиборна агітація - це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за кандидатів. Право вести передвиборну агітацію мають місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі, а також кандидати у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, зареєстровані відповідною територіальною виборчою комісією для участі у місцевих виборах. Громадяни України мають право здійснювати передвиборну агітацію, вільно і всебічно обговорювати політичні, ділові, особисті якості та передвиборні програми кандидатів, місцевих організацій партій.

Ех, помилився я вчора з кандидатом в депутати N… Ось кандидат Z силою своєї принциповості і непохитності змусив листя залишатися на деревах всупереч нічним заморозкам, більше того, воно майже не пожовкло. А в своїй програмі він обіцяє, що в разі його обрання фруктові дерева буйно розквітнуть. А там і до нового урожаю недалеко!

Борівчани у соцмережі фейсбук.

Підготувала Оксана ДУДНИК.

Переглядів: 187 | Додав: trudovaslava | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar